4 Nisan 2013 Perşembe

HAYAT SEVİNCE GÜZEL

                    Resmin alındığı site : http://sinematurk.com/film/1266-hayat-sevince-guzel/

Yönetmen : Temel Gürsu

Oyuncular : Münir Özkul, Suna Pekuysal,  Zeynep Değirmencioğlu, Metin Serezli

Yapım Yılı : 1971

   
    Bu hafta yazımı biraz erken yazıyorum ama hafta sonu geziye gidiyorum o yüzden bugün yazacağım. Film bulmakta çok kararsız kaldım aslında ama sonunda Hayat Sevince Güzel filmine karar verdim. Sanırım  izleyen herkes bu filmin Pollyanna'nın yerli uyarlaması olduğunu biliyordur. Annesi ve babasın kaybeden Ayşe zengin teyzesinin yanına gelir fakat o yaşa kadar köyde yaşayan Ayşe'nin şehir hayatına alışması biraz zor olur.Şehirdeki gençler Ayşe'yi küçümser , teyzesi de  Ayşe'ye kötü davranır ama Ayşe her zamanki gibi doğal ve saf kalpli davranır herkese. Kendi deyimiyle "memnunluk oyunununu" oynamaya devam eder. Belki farkında olmadan kendinde ki bu pozitif enerjiyi etrafındakilere de dağıtır, dertlerini hastalıklarını unutturur onlara. Bu arada dış görünüşünü ve konuşmasını değiştirir köyden gelen o Ayşe bambaşka biri olur ama karakter olarak yine o neşeli yardım sever kızdır. Ömer diye kimsesiz bir çocukla arkadaş olur hatta eve almak ister ama teyzesi buna izin vermez. Ömer gibi daha bir çok çocuğun olduğunu öğrenen Ayşe'de kasabanın zengin insanlarından yardım ister ama kimse ona yardımcı olmaz. Sonunda Ayşe kasabada kendine inanan tek genç olan Ali'yle birlikte bir yardım gecesi düzenler. Teyzesi bu geceye gitmesine de izin vermeyince gizlice gider ama dönerken bir kaza geçirir ve bacakları tutmaz Ayşe'nin . Bu durum karşısında o pozitif, neşeli kız karamsarlığa kapılır ameliyat olmayı kabul etmez. Bu sefer iş kasabalıya düşer herkes Ayşe'yi ikna etmek için çabalar ve sonunda başarırlar. Bütün bu olaylar sonunda Teyzesinin de kalbini yumuşatmayı başarmıştır Ayşe mutlu sonla biten bir Türk filmi daha :)
         Filmin içinde yer alan müzikal tadında  şarkı : Hayat Sevince Güzel



İkinci resim : http://www.tumblr.com/tagged/zeynep%20de%C4%9Firmencio%C4%9Flu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder